Sıkça Sorulan Sorular | Tüketici Hakem Heyeti

  •  
  • 1- Hakem Heyetine sözlü başvuruda bulunabilir miyim?

    • Hakem Heyetine sözlü başvuru kabul edilmemektedir.

  • 2- Şikayet formu doldurmaksızın başvuruda bulunabilir miyim?

    • Hakem Heyetine başvuruda bulunulabilmesi için şikayet formu doldurulması zorunludur.Formunun tam ve eksiksiz olarak doldurulması ve başvuru sahibi ya da yetkili temsilcisi tarafından imzalanması gerekmektedir.

    • 3- Şikayet formunu nasıl temin edebilirim?

  •  

  • 4- Birden fazla banka hakkında şikayette bulunmak için, bir tane başvuru formu doldursam yeterli olur mu?

    • Hakem Heyetine yapılacak başvurular, münferit değerlendirilmekte ve her banka hakkındaki şikayet ayrı bir gündem maddesini oluşturmaktadır. Söz konusu nedenle, aynı içerikte olsa dahi herbir banka hakkında ayrı şikayet formu doldurulması ve ilgili belgelerin temin edilerek ayrı formlara ek yapılması gerekmektedir.

  •  

  • 5- Hakem Heyeti benim lehime karar verirse, banka bu karara uymak zorunda mı ?

    • Bankalar, müşteri lehine verilen kararlara 2.200.- TL'na kadar uymak zorundadırlar.Heyet kararının kendisinetebliğ edilmesini izleyen 15 gün içinde banka, kararın gereğini yerine getirir, şikayetçiyi bilgilendirir ve her iki işlem ile ilgili olarak Türkiye Bankalar Birliğine yazılı bilgi verir.

       

      6- Hakem Heyetine teslim ettiğim dosya hangi aşamalardan geçmektedir?

      • Dosyanın hangi aşamalardan geçtiğini,burayı tıklayarakbüyük resim olarak görebilirsiniz.

 
Sinan Mh. Ali Çetinkaya Cd. 1250 Sk. No:12/4 Muratpaşa / Antalya
0242 2447550